اموزش ویندوز و کار در کامپیوتر و لب تاب
اموزش
پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, :: 20:27 ::  نويسنده : مهدی روز       

 

آموزش ویندوز, ویندوز 8, دسکتاپ

به هنگام ورود به محیط ویندوز 8 و پس از وارد کردن اطلاعات حساب کاربری، صفحه‌ی Start ویندوز 8 همراه با انیمیشنی کوتاه نمایش داده می‌شود. اما پس از ورود به دسکتاپ و بازگشایی مجدد صفحه‌ی Start دیگر خبری از این انیمیشن نیست و این صفحه به صورت طبیعی باز می‌شود. در صورتی که دوست دارید با هر بار باز کردن صفحه‌ی Start این انیمیشن نمایش داده شود، در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره‌ی Run باز شود.
سپس عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید.
پس از باز شدن پنجره‌ی ویرایش‌گر رجیستری، به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ImmersiveShell\Grid

اکنون از قسمت دیگر پنجره بر روی فضای خالی راست کلیک کرده و New > DWORD (32-bit) Value را انتخاب نمایید.
نام این مقدار جدید را Launcher_SessionLoginAnimation_OnShow قرار دهید.
حال بر روی Launcher_SessionLoginAnimation_OnShow دوبار کلیک کرده و در پنجره‌ی باز شده مقدار Value data را به 1 تغییر داده و OK کنید.
از این پس صفحه‌ی Start همراه با انیمیشن اجرا خواهد شد.

برای غیرفعال کردن این قابلیت، کافی است به این مقدار جدید ساخته شده در رجیستری، مقدار 0 بدهید.



پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, :: 20:26 ::  نويسنده : مهدی روز       

10 دلیل که ویندوز 8، سِوِن را نابود می کند

 

احتمالا ویندوز 8 مایکروسافت تا سال آینده در دسترس نخواهد بود. اما بر مبنای آن چه که تا کنون از این ویندوز می دانیم؛ این سیستم عامل می تواند خیلی بهتر از ویندوز 7 باشد

شاید هیچ شرکتی پر نفوذ تر از مایکروسافت در حوزه سیستم های عامل دسکتاپ پیدا نشود. این غول نرم افزاری، سراسر بازار سیستم عامل را در جهان به دست گرفته و ثابت کرده که قادر است هر نسخه ویندوز را با تغییرات زیادی نسبت به نسخه های قبلی اش ارائه دهد. هیچ چیز هم که نباشد، مایکروسافت فضای بازار سیستم های عامل را به خوبی می شناسد و می داند که باید برای موفقیت در این بازار چه کاری انجام دهد.

ویندوز 7 مایکرسافت مسلما یکی از مهم ترین نسخه های ویندوز در تاریخ زندگی این سیستم عامل بود. بعد از ارائه ویندوز ویستا، بازار مخالف مایکروسافت شروع به رشد کرد و بسیاری از فروشندگان، به قوانینی برای داون گرید کردن کامپیوتر به ویندوز XP تن دادند. مشتریان هم به اندازه ای که مایکروسافت انتظار داشت، از ویستا استقبال نکردند. به علاوه شرکت ها اصلا ویندوز ویستا را به حساب نمی آوردند. خب همه ی این ها بد است.

با ویندوز 7، مایکروسافت توانست ویستا را به خوبی تعمیر کند. در واقع این نسخه همان سیستم عاملی است که ویستا باید می بود. و حالا مایکروسافت هم تایید کرده که ویندوز 7 سریع ترین فروش را در تاریخ ویندوز داشته است. این واضح است که مصرف کنندگان هم از ویندوزی که هم اکنون استفاده می کنند؛ حداقل بیشتر از ایکس پی راضی هستند.

با این حال که ویندوز 8 فقط در گوشه صحنه، ایستاده است؛ شایعات مایکروسافتی حول محور این سیستم عامل و امکانات آن، می چرخند. اگر چه فعلا اطلاعات کمی از این سیستم عامل در دسترس است؛ اما یک چیز را به طور قطع می توان گفت: این که 8 از 7 بهتر خواهد بود. اما چرا؟

 

1. ویندوز 8، برمبنای یک سیستم عامل خوب، بهبود می یابد:
ویندوز 8 یک آپدیت بزرگ به شمار نمی رود. در عوض، این سیستم عامل نسخه ای بهبود یافته از ویندوز 7 خواهد بود. همانطور که اشاره شد، ویندوز 7 در میان مصرف کنندگان و شرکت های مشتری، به موفقیت رسیده است. از چیز هایی که تاکنون درباره ویندوز 8 میدانیم، واضح است که مایکروسافت نمی خواهد چیزی که خراب نیست (ویندوز 7) را درست کند! پس احتمالا ویندوز 8 بسیار شبیه جدش بوده و خیلی از امکانات آن را به رخ می کشد. البته بهبود هایی که همیشه به مشتریان ارائه می شود هم در این ویندوز موجود خواهند بود.

 

2. امنیت بهبود خواهد یافت:
با هر عرضه ی سیستم عامل توسط مایکروسافت - یا هر شرکت دیگر - بسیاری نقایص امنیتی برطرف می شوند. این کمپانی امنیت را بعد از عرضه سرویس پک 2 ویندوز ایکس پی، افزایش داده است. ویندوز ایکس پی تقریبا امن بود. البته نسبت به نسل های پیشینش و نه نسبت به سیستم عامل های رقیب! سرویس پک ها بودند که به امنیت ویستا کمک نمودند. اما ویندوز 7 مسلما امن ترین ورژن این سیستم عامل می باشد. پس از آن جایی که مایکروسافت همیشه برای امن تر کردن سیستم عاملش تلاش کرده؛ انتظار داریم که ویندوز 8، از 7 هم کاملا امن تر باشد.

 

3. سازگاری کلیدی با ARM:
با توجه به این که مصرف کنندگان محصولات الکتریکی در سال های اخیر، علاقه زیادی به ARM نشان دادند؛ استیو بالمر، مدیر عامل مایکروسافت اعلام کرد که ورژن بعدی ویندوز دستگاه های مبتنی بر ARM پشتیبانی خواهد کرد. این بسیار بسیار مهم است. حالا کمپانی هایی که می خواهد محصولاتی مبتنی بر چیپ ARM بسازند، فرصت استفاده از ویندوز را پیدا می کنند. نه تنها این حرکت به مایکروسافت و فروشندگان همکارش کمک می کند، بلکه احتمالا گزینه های بیشتری هم به مصرف کنندگانی که به استفاده از ویندوز تمایل دارند؛ داده خواهد شد. به عقیده ی بسیاری این یک بازی برد- برد است.

 

4. یک فروشگاه اپلیکیشن؟شاید!
این بعید نیست که مایکروسافت برای ارائه ی یک فروشگاه اپلیکیشن؛ نقشه کشیده باشد. اگر این امر صورت گیرد و با وجود این که اپلیکیشن های بسیار زیادی برای ویندوز در دسترس است؛ ممکن است مایکروسافت قادر باشد که در این زمینه حتی با مک نسخه Lion از شرکت اپل هم رقابت کند. همان سیستم عاملی که با AppStore داخلی به فروش خواهد رسید. آینده ی سیستم عامل های دسکتاپ، حقیقتا به وجود یک فروشگاه اپلیکیشن خوب برای آن ها بستگی خواهد داشت. فعلا نمی دانیم اما اگر در آینده خبر احداث فروشگاه اپلیکیشنی برای ویندوز را بشنویم؛ خوشحال خواهیم شد.

 

5. روشن شدن فوری : همان چیزی که لازم است
یکی از بزرگترین مسائل این است که ویندوز روی بعضی کامپیوتر ها، زمان زیادی را برای بوت شدن تلف می کند. با توجه به آخرین شایعات، مایکروسافت در حال کار روی یک راه حل برای این است که بتواند ویندوز را عملا در زمان کمی آماده به کار کند. شاید مهم به نظر نرسد اما در نظر داشته باشید که صبر برای بوت شدن یک ویندوز، می تواند تا چه اندازه عذاب آور باشد. پس بوت فوری، چیزی است که می تواند به یک امکان عالی تبدیل شود.

 

6. احتمالا ویندوز 8 برای تبلت ها مناسب تر خواهد بود
مایکروسافت چند وقتی هست که سیستم عامل خود را آماده برای به کارگیری در تبلت ها می داند. اما با توجه به چیزی که آمار و ارقام نشان می دهد؛ هم تولید تبلت های مبتنی بر ویندوز 7 کم بوده و هم کاربران اندروید یا آی او اس را ترجیح می دهند. به دلیل پشتیبانی از دستگاه های مبتنی بر ARM و این که مایکروسافت قطعا دارد برای سازگاری بیشتر ویندوز 8 با تبلت ها تلاش می کند؛ باید منتظر دستگاه های قابل حمل بیشتری بر مبنای ویندوز بعدی باشید. اما تا چه حد بیشتر بودنش را بازار تعیین می کند.

 

7. صرفه جویی بیشتر در انرژی:
یکی از مسائل ویندوز 7 این است که نتوانسته به عملکرد موثری در زمینه ی صرفه جویی انرژی برسد. اما با توجه به اطلاعاتی که از توسعه ویندوز 8 درز کرده اند، گویا مایکروسفات در حال کار برروی قابلیت هایی است که ذخیرهی انرژی را تا حد زیادی بهبود می بخشند. پس باید منتظر عمر بیشتر باتری بر دستگاه های قابل حملی باشیم که از این سیستم عامل پشتیبانی می کنند. اگر این ها درست باشد؛ مسلما مصرف کنندگان خوشحال خواهند شد.

 

8. History Vault چیست؟
ویندوز 8 احتمالا یک قابلیت جدید به نام History Vault خواهد داشت. با توجه به شایعات، این قابلیت شبیه Time Machine شرکت اپل خواهد بود که یک رابط آسان برای بک آپ گیری در مک او.اس ایکس؛ ارائه می دهد. اما این گزینه ی مایکروسافتی به کاربران اجازه خواهد داد که فایل های شخصی خود را بازیابی نمایند، پرونده های قدیمی را اصلاح کنند و خیلی کار های دیگر... مایکروسافت هنوز این قابلیت را تایید نکرده است. اما اگر قابلیت بزرگی مانند این، به ویندوز اضافه شود؛ بسیار عالی خواهد شد.

 

9. اینترفیس بهتر:
ویندوز 7 با یک رابط کاربری قدرتمند تر وارد بازار شد که می توان آن را کاملا از نسل های قبلی اش بهتر دانست. این ویژگی از نظر زیبایی هم چیزی کم ندارد. فعلا مایکروسافت چیز زیادی از سیستم عامل بعدی اش نگفته اما احتمالا ویندوز 8 هم اینترفیسی مشابه خواهد داشت. اما افرادی که همیشه مایکروسافت را تعقیب می کنند؛ باور دارند که اینترفیس کمی کار آمد تر شده و برای استفاده آسانتر خواهد بود. اگر مایکروسافت بتواند این کار را محقق کند، تاحدود زیادی انتظارات از اینترفیس براورده خواهند شد. چون اینترفیس فعلی نیز چیز زیادی کم ندارد.

 

10. مایکروسافت درسش را آموخته:
جدا از خود سیستم عامل، ویندوز 8 به احتمال زیاد بهتر از ویندوز 7 خواهد بود. آن هم به یک دلیل: مایکروسافت نمی خواهد شکست ویندوز ویستا را تکرار کند. آخرین سیستم عامل مایکروسافت قبل از 7، برای این شرکت چیزی کم از کابوس نداشت. مایکروسافت به خاطر موفقیت های 7 خیلی به خود مغرور شده بود ولی در ویستا کار را خراب کرد. نتیجه ی این، چند سال رنج آور برای این شرکت بود. همچنین مایکروسافت با فقدان اعتماد فروشنده ها و خریداران و سرمایه گذارانش مواجه شد. پس انتظار داریم که این کمپانی کار های ویژه ای با ویندوز 8 انجام دهد. درعین حال، این شرکت به جز رسیدن به یک سیستم عامل بهتر، چاره دیگری نخواهد داشت.

شما چه انتظاراتی از سیستم عامل بعدی مایکروسافت دارید و فکر می کنید که از زوایای مختلف، چگونه عمل کند؟ این سیستم عامل، در رقابت با رقیبانش چه خواهد کرد؟
 



پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, :: 20:25 ::  نويسنده : مهدی روز       

 

ویندوز 8, ترفند ویندوز

 

برخلاف ویندوز 7 که آیکن Computer جهت دسترسی سریع در منوی Start قرار داشت، در ویندوز 8 در صفحه Start این ویژگی وجود ندارد و خبری از آیکن Computer نیست. در صورتی که علاقه‌مند به اضافه کردن این آیکن به صفحه Start و همچنین صفحه دسکتاپ ویندوز 8 خود هستید، در این ترفند به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.

 

برای افزودن آیکن Computer به صفحه Start:

ابتدا در قسمت جستجوی موجود در صفحه Start عبارت Computer را وارد نمایید.

اکنون بر روی آیکن آن راست کلیک کرده و گزینه Pin to Start را انتخاب کنید.

با این کار Computer به صفحه Start ویندوز سنجاق خواهد شد.

 

اما برای افزودن آیکن Computer به صفحه دسکتاپ:

ابتدا بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کرده و Personalize را انتخاب کنید.

از قسمت سمت چپ پنجره‌ی باز شده، بر روی Change desktop icons کلیک نمایید.

در پنجره جدید، گزینه Computer را فعال نموده و بر روی دکمه OK کلیک کنید.

با این کار آیکن Computer را بر روی صفحه دسکتاپ خود خواهید داشت.



پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, :: 20:24 ::  نويسنده : مهدی روز       

صفحه کلید:
اغلب استفاده از کلیدهای کاربردی صفحة کلید به جای ماوس، از لحاظ رسیدن سریعتر به هدف، عقلانی تر و منطقی تر به نظر هستند:
- کلید ویندوز = برای نمایش و بازکردن منوی استارت
- کلید ویندوز + D = تمام پنجره ها را minimize و درصورت فشار دادن مجدد maximize می کند.
- کلید ویندوز + E = باز کردن Windows Explorer
- کلید ویندوز + F = نمایش و بازکردن صفحة Search
- کلید ویندوز +STRG+F = جستجو برای نمایش کامپیوتر
- کلید ویندوز +F1 = نمایش Help center و Support center
- کلید ویندوز + R = Run
- کلید ویندوز + Pause = مشخصات سیستم
- کلید ویندوز + L = پارک سیستم
- کلید ویندوز + U = بازکردن Utility Manager
- کلید ویندوز + Q = تعویض کاربر
ظرفیت هارد دیسک
ویندوز XP پس از نصب استاندارد، فضایی بیش از 5/1 گیگا بایت از هارد را اشغال می کند. شما با چند تغییر می توانید چند صد مگا بایت را به راحتی از ظرفیت درایو آزاد کنید.
برای این کار باید حالت Standby را غیر فعال کنید. این عملکرد در ویندوز XP ، فایل hiberfil.sys در فهرست اصلی را در پارتیشن سیستم قرار می دهد. این موضوع باعث می شود که پس از نصب سیستم، حجمی معادل چند صد مگا بایت از ظرفیت هارد اشغال شود. اگر به عملکرد Standby احتیاجی ندارید، آن را با دستور زیر، غیر فعال کنید:
Start>Settings>Control Panel>Power Options>System Standby
و بعد تیک جلوی “ Standby activate” را بردارید.
Refresh سیستم:
Refresh سیستم در ویندوز XP ، در طی زمان احتیاج به یک فضای قابل توجه در حافظة هارد دارد. این عملکرد توسط فرمان زیر انجام می پذیرد:
Start>Settings>Control Panel>System>System re-Stablishment
همة درایوها را توسط قراردادن تیک جلوی آنها غیر فعال کنید. توجه داشته باشید که این تنظیم فقط باید توسط کاربرهای متبحر انجام شود. به عنوان مثال، هنگام نصب اشتباه یک برنامه یا یک درایو، به راحتی امکان دوباره سازی وضعیت قبلی وجود ندارد.
پاک سازی و مرتب سازی هارد از فایلهای زائد
با استفاده از ابزار پاک سازی اطلاعات، می توانید فایل های زائد و اضافی را پاک کنید. درایوی را که می خواهید مرتب سازی کنید، انتخاب و گزینه های مورد نظر را فعال کنید. این ابزار را تحت آدرس زیر می توانید پیدا کنید:
Start>Programs>Accessories>Tools>Disk Clean Up
در کنار مرتب سازی هارد، می توانید کارهای دیگری را نیز برای سیستم عامل خود انجام دهید.
نمایش گروهی
برای اینکه بتوان همة فایلهای موجود را به صورت یک فهرست در Windows Explorer نمایان ساخت، به ترتیب زیر عمل کنید:
از طریق منوی View وارد قسمت Arrange Symbol شوید و
Arrange by Type را فعال کنید.
WinZip
از زمان پیدایش ویندوز Me این امکان وجود دارد که بدون هیچ ابزار اضافی مثل WinZip بتوان آرشیوهای فشرده سازی شده را باز کرد. ویندوز XP این آرشیو را به عنوان یک پوشه نشان می دهد که ایجاد یا پیوست فایل ها یا از طریق کلید راست ماوس انجام می شود (Send to) یا همانند یک پوشة نرمال کامل روی آن دو بار کلیک کنید. با این حال، این سیستم یک ایراد مهم دارد:
در کامپیوترهای با سرعت پایین، عمل Zip به عنوان ترمزی برای سرعت سیستم به حساب می آید. اگر شما با یک PC با سرعت پایین کار می کنید، توصیه می شود که این عملکرد را غیر فعال کنید، از طریق Start>Run خط فرمان را باز کنید و در سطر فرمان دستور regsvr32 /U zipfldr.dll را تایپ کنید. پس از تایید توسط کلید OK پیغامی ظاهر می شود که عمل غیر فعال کردن با موفقیت انجام پذیرفته است و بعد شما آنرا با OK می بندید. برای فعال کردن دوباره این عملکرد، در همان مسیر قید شده در سطر فرمان دستور regsvr32 zipfldr.dll را وارد کنید. بعد همه چیز دوباره به حالت اولیه خود بر می گردد.


 



پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, :: 20:23 ::  نويسنده : مهدی روز       

 

the_new_windows_logo__original_and_colored

مدتیه که نسخه اولیه windows 8 ارایه شده و بسیاری از کاربران در سر تا سر کره خاکی اقدام به نصب این دستپخت جدید مایکروسافت روی سیستم های خودشون کردند.اما در این بین با توجه به نا آشنایی و ناملموس بودن بسیاری از خصوصیات این سیستم عامل و دلایل مختلف دیگه ای بسیاری از کاربران بعد از مدتی تصمیم به حذف اون از روی سیستم خودشون میکنند.در این مطلب unistall کردن windows 8 با هم فرا میگیریم.این روش برای unistall کردن سایر نسخه های قدیمی تر این سیستم عامل از جمله ۷ و VISTA نیز کاربرد دارد.بطور کلی برای unistall کردن دو حالت کلی وجود داره , حالت اول اینکه تنها یک نسخه از ویندوز بر روی رایانه شما نصب باشه و حالت دوم که بیش از یک نسخه , دو یا چند سیستم عامل را به صورت همزمان داشته باشید . ابتدا با حالت دوم شروع می کنیم .

 

در این حالت که دو یا چند سیستم عامل به صورت همزمان داریم فرضو بر این میزاریم که میخوایم WINDOWS 8 را از روی سیستم حذف کنیم(همونطور که در بالا اشاره شد این روش قابل تامیم به تمام نسخه های قبلی ویندوز نیز هست) . به طور مثال شما میخواین نسخهRelease Preview از WINDOWS 8 که قبلا نصب کردین رو پاک کنین و نسخه نهایی رو بجای اون نصب کنید یا اینکه فضای اشغال شده به وسیله نسخهRelease Preview روی هاردتون رو برای استفاه دیگه ای خالی کنید . خب , به ترتیب زیر عمل کنید .

مرحله اول.گرفتن Backup از اطلاعات تون

ابتدا از هر اطلاعات مهمی که بر روی درایوی که WINDOWS 8 بر روی اون نصب است قرار دارد , Backup بگیرید . این درایو به طور کلی پس از unistall کردن WINDOWS 8 پاک میشود . پس حواستون رو جمع کنید!

مرحله دوم.حذف ورودی Boot برای نسخه ای از ویندوز که قصد حذف کردنش را داریم

برای این کار باید از طریق نسخه ای از ویندوز که قصد حفظش را داریم برای مثال Windows 7 ورودی Boot نسخه ای از ویندوز که قصد حذفش را داریم برای مثال Windows 8 Release Preview را پاک کنیم .

وارد محیط Windows 7 یا هر نسخه دیگری که میخواهید حفظش کنید بشید و System Configuration tool را اجرا کنید(از این پس Windows 7 به عنوان سیستم عاملی که می خوایم حفظش کنیم و Windows 8 Release Preview به عنوان سیستم عاملی که قصد حذفش رو داریم استفاده میشن) .

unw1

اگر رایانه شما به حالت پیش فرض با Windows 8 اجرا میشه , حالت پیش فرضو به Windows 7 عوض کنید . روی Windows 7 کلیک کنید و روی گزینه "Set as default از نوار ابزا پایین کلیک کنید .

Windows 8 رو انتخاب کرده , گزینه Delete را بزنید و در آخر هم پنجره را OK کنید و ببندید .

یکبار سیستم خودتون رو Restart کنید و وارد محیط Windows 7 بشید .

مرحله سوم.Format کردن درایوی که Windows 8 بر روی آن نصب است

شما برای نصب سیستم عامل دیگری بر روی این درایو یا استفاده از فضای اون باید این درایو رو Format کنید . فرض می کنیم که شما میخواید از فضای این درایو بعد از Format برای نصب سیستم عامل دیگری بهره بگیرید . برای مثال Windows 8 Release Preview را پاک کنید و بجای اون نسخه نهایی Windows 8 رو نصب کنید .

خب ابزار Disk Management رو باز کنیدو درایوی که قصد Format کردنش رو دارید انتخاب کنید .

unw2

برای مثال درایو K , راست کلیک کرده و عبارت Format رو انتخاب کنید .

unw3

همچنین شما میتونید برچسب درایو(Lable Drive) و نوع فایلهای سیستم رو تغییر بدید البته اگه بخواید . در غیر این صورت تنظیمات رو به صورت پیش فرض بزارید و با کلیک کردن بر روی OK پنجره را ببندید .

unw4

شما با پیغامی روبه رو میشید که اخطار میده پس از Format کردن این درایو تمامی اطلاعات موجود بر روی او پاک خواهند شد . اگر قبلا مرحله اول رو انجام دادید با خیال راحت بر روی OK کلیک کنید .

unw5

بازم یه پیغام دیگه!ممکنه این پیغام ظاهر بشه که درایوی که شما قصد Format کردنش رو دارید در حال استفاده میباشد . این پیغام رو نادیده بگیرید و روی YES

کلیک کنید تا پس از چند ثانیه Format کامل بشود .

unw6

خب سرانجام تمام شد . درایو شما عاری از هر گونه سیستم عاملی از جمله Windows 8 Release Preview است .

نکته : شما برای مدیریت پارتیشن هاتون در این فرایند از هر نرم افزار دیگری به غیر از Disk Management میتونید استفاده کنید. دلیل استفاده از Disk Management قرار داشتنش به صورت پیش فرض بر روی ویندوز است .

نکته دوم : اگر شما بخواین این فرایند رو بر روی سیستم عاملی که از محصولات مایکروسافت نباشه برای مثالUbuntu Linux انجام بدید , تمامی مراحل یکسان هستند به غیر از اینکه باید از ابزار دیگه ای برای حذف ورودی Boot برای نسخه ای از ویندوز که قصد حذف کردنش رو دارید استفاده کنید . ابزارهایی نظیر EasyBCD 2.2. به خوبی برای این مورد کاربرد دارند .

اما بریم سرغ حالت اول , یعنی حالتی که تنها یک نسخه از ویندوز بر روی رایانه شما نصب باشد . این بار کارمون خیلی آسونتر میشه , ابتدا CD ویندوز رو وارد کنید , مراحل را به ترتیب بگذرونید و در مرحله ای که باید درایو جدید برای نصب ویندوز را انتخاب کنید , درایوی که Windows 8 Release Preview بر روش نصب است را Format کرده و نسخه مرد نظر خودتون رو بر روی همان درایو یا هر درایو مورد نظر خوتون نصب کنید .

قبل از Format کردن هر درایوی اطمینان حاصل کنید که از تمام اطلاعات مهم روی اون درایو Backup گرفته باشید .



پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, :: 20:21 ::  نويسنده : مهدی روز       

 

ویندوز 8, ترفند ویندوز

 

برخلاف ویندوز 7 که آیکن Computer جهت دسترسی سریع در منوی Start قرار داشت، در ویندوز 8 در صفحه Start این ویژگی وجود ندارد و خبری از آیکن Computer نیست. در صورتی که علاقه‌مند به اضافه کردن این آیکن به صفحه Start و همچنین صفحه دسکتاپ ویندوز 8 خود هستید، در این ترفند به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.

 

برای افزودن آیکن Computer به صفحه Start:

ابتدا در قسمت جستجوی موجود در صفحه Start عبارت Computer را وارد نمایید.

اکنون بر روی آیکن آن راست کلیک کرده و گزینه Pin to Start را انتخاب کنید.

با این کار Computer به صفحه Start ویندوز سنجاق خواهد شد.

 

اما برای افزودن آیکن Computer به صفحه دسکتاپ:

ابتدا بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کرده و Personalize را انتخاب کنید.

از قسمت سمت چپ پنجره‌ی باز شده، بر روی Change desktop icons کلیک نمایید.

در پنجره جدید، گزینه Computer را فعال نموده و بر روی دکمه OK کلیک کنید.

با این کار آیکن Computer را بر روی صفحه دسکتاپ خود خواهید داشت.



پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, :: 20:21 ::  نويسنده : مهدی روز       

ارسال شده توسط در تاریخ آبان ۱۷, ۱۳۹۱ مرتبط با آموزش, لینوکس | Comments یک دیدگاه

image10

گوگل با همکاری شرکای خود نمونه های جدید کروم بوک را عرضه نمود. گرچه این سیستم عامل شدیدا وابسته به وب است و امکانات و قابلیت های محدودی را در اختیار کاربر خود قرار می دهد اما در اعماق ته این سیستم عامل نکات مثبت فراوانی دیده می شود. شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که دوست دارید یکی از رایانه های کروم بوک را تهیه کنید. پس بهترین پیشنهاد ما تست کردن این سیستم عامل نوظهور برای مطمئن شدن شما از جهت مناسب کار بودن این محصول است. برای اجرا کردن Chrome OS بر روی ماشین مجازی VirtualBox کار دشواری در پیش رو ندارید. تنها کافیست چند عمل ساده بر روی رایانه خود انجام دهید و پس از آن به آسانی از Chrome OS درون ویندوز لذت ببرید.

 

ابتدا نیاز دارید که VirtualBox را دریافت و بر روی رایانه خود نصب نمایید.

سپس به تارنمای Hexxeh’s Chromium OS Vanilla رفته و آخرین نسخه VirtualBox از سیستم عامل Chromium OS را دریافت نمایید.

image11

 

از آن جهت برای دریافت این سیستم عامل از تارنمای رسمی آن استفاده نکردیم که گوگل اجازه دسترسی به این Chrome OS بر روی ابزار های دیگر نمی دهد. سیستم عامل Chromium نسخه open-source از Chrome OS است.

همچنین از آن جهت نسبت به استفاده از نسخه VirtualBox اقدام کردیم که مطمئن بودیم کار خواهد کرد. البته شما می توانید نسبت به دانلود نسخه USB هم اقدام نمایید و رایانه خود را با آن بوت کنید؛ اما یقین بدانید احتمال این که از سخت افزار های شما پشتیبانی نکند بسیار زیاد خواهد بود.

 

داستان نصب

پس از آن که نسخه VirtualBox گوگل کروم ردریافت نمودید فایل VDI (VirtualBox Disk Image) را از حالت فشرده (ZIP) خارج کنید.

image12

 

اکنون VirtualBox را باز کرده و بر روی دکمه New کلیک نمایید و اقدام به ساخت یک ماشین جدید نمایید.

 

تصویر صفحه (24)

 

از آنجایی که هیچ گزینه ای برای Chrome OS در تنظیمات VirtualBox وجود ندارد می توانید از تنظیمات سیستم عامل Linux بهره بگیرید که به خوبی و بدون مشکل هم کار خواهد کرد.

 

تصویر صفحه (25)

 

حداقل حجم ۲۵۶ مگابایت رم برای این سیستم عامل کافیست اما اگر رایانه شما کم و کسری ای از این جهت ندارد بهتر است حجم آن را حداقل تا ۱۰۲۴ بالا بیاورید تا بتوانید از گوگل کروم روانتر استفاده کنید.

 

تصویر صفحه (26)

 

حال باید فایلی که با پسوند .VDI در بالا دانلود کرده بودید و از حالت فشرده خارج نوده بودید را متصل نمایید. برای این کار گزینه Use an existing virtual hard drive file (از یک فایل درایو سخت مجازی استفاده کنید) را انتخاب نمایید.

تصویر صفحه (28)

تصویر صفحه (27)

 

برای دسترسی به شبکه وب باید تغییری در نوع تنظیمات شبکه اعمال کنید در غیر این صورت Chromium OS نمی تواند به شبکه متصل شود و شما پیغام “no networks available” یا شبکه در دسترس نیست را مشاهده خواهید نمود. پس بر روی ماشین مجازی Chrome OS کلیک راست کرده و Settings (تنظیمات) را انتخاب کنید.

 

تصویر صفحه (29)

 

حال بر روی سربرگ شبکه (Network) کلیک کرده و با باز کردن بخش پیشرفته (Advanced) بر روی نوع آداپتور (Adapter Type ) کلیک کرده تا کادر کرکره ای باش شود و در این مرحله با انتخاب Intel PRO/1000 MT Desktop (82540EM) از لیست باز شده تنظیمات را تایید (OK) کرده و خارج شوید.

 

تصویر صفحه (30)

 

اکنون شما می توانید با دو کلیک پشت هم سیستم عامل Chrome OS را اجرا نموده و از آن استفاده نمایید.

 

استفاده از گوگل کروم

زمانی که Chrome OS را به اجرا در می آورید، موشواره کار نخواهد کرد. برای فعال سازی آن از منوی ماشین مجازی گزینه “غیر فعال سازی یکپارچگی موس (Disable Mouse Integration)”را انتخاب نمایید.

 

تصویر صفحه (31)

 

حال می توانید درون سیستم عامل گوگل کروم با موشواره به گشت و گذار بپردازید. برای پس گرفتن موشواره تنها کافی است کلید سمت Ctrl سمت راست را یک بار فشار دهید.

 

تصویر صفحه (32)

 

اکنون چند مرحله ساده برای انجام تنظیمات باقی مانده است. می توانید آن ها را با فشردن کلید Esc رد کنید. نکته خوب داستان پشتیبانی این سیستم عامل به صورت کامل از زبان فارسی است. پیشنهاد می کنیم ابتدا به ساکن زبان فارسی را انتخاب نمایید تا از تمامی امکانات این سیستم عامل با دیدی باز بهره مند شوید.

همچین می توانید با متصل کردن حساب کاربری گوگل خود تمامی تنظیمات و اپلیکیشن های خودتان را همگام سازی نمایید. البته می توانید به صورت مهمان هم وارد شوید اما یقینا لذت کمتری به همراه خواهد داشت.

 

image21

تصویر صفحه (33)

 

حال می توانید به گشت و گذار در سیستم عامل گوگل کروم بپردازید.

 

Screenshot 2012-11-06 at 13.41.10

 

image23

 

احتمالا پس از مدتی کار کردن با این سیستم عامل قید خرید کروم بوک را خواهید زد و به سراغ ویندوز ۸ قدرتمند خواهید رفت!

chromebooks-portability

در صورتی که هنوز هم عاشق رایانه های کروم بوک هستید و معتقدید سخت افزار خوبی دارند می توانید سیستم عامل Ubuntu را بر روی آن ها نصب کنید زیرا ابونتو می تواند بر روی ARM نصب شود. اما کلا فکر نصب ویندوز را از سرتان بیرون کنید.

روزگار خوشی را با گوگل کروم سپری کنید!



پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, :: 20:20 ::  نويسنده : مهدی روز       

تم‌ ویندوز, دسکتاپ, آموزش کامپیوتر

 

یکی از تغییراتی که در ویندوز 8 شاهد هستیم حذف حالت شیشه‌ای پنجره‌ها یا Aero Glass از ظاهر ویندوز است. هر چند که در ویندوز 8 تم جدیدی به نام Aero Lite رونمایی و جایگزین تم قبلی ویندوز 7 شده است اما این تم جدید به دلیل عدم شیشه‌ای بودن بسیار ساده به نظر می‌رسد و چندان جذاب نیست. در این ترفند قصد داریم روشی مخفی و جالب را برای شما بازگو کنیم که با استفاده از آن می‌توانید حالت Aero Glass را بر روی تم Aero Lite فعال کنید و حالت شیشه‌ای بودن را به ظاهر پنجره‌های ویندوز اضافه کنید.

بدین منظور:
ابتدا در فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کرده و Personalize را انتخاب کنید.
در پنجره Personalization اطمینان پیدا کنید که یکی از تم‌های موجود در قسمت Aero themes در حالت انتخاب است.
سپس از قسمت پایین پنجره بر روی Windows Color کلیک کنید.
حال بدون این که کار دیگری کنید این پنجره را Minimze کنید (دقت کنید که پنجره را نبندید و تنها بر روی دکمه Minimize کلیک کنید تا پنجره موقتاً راهی نوار تسک‌بار شود).
اکنون مجدد بر روی دسکتاپ راست کلیک کرده و Personalize را انتخاب کنید تا یک پنجره دیگر Personalization باز شود.
در این پنجره جدید در قسمت Basic and Hight Contrast Themes بر روی تم Windows Basic کلیک کنید.
اکنون چند لحظه صبر کنید تا صفحه مجدداً پدیدار شود.
حال پنجره قبلی Personalization را که Minimize کرده بودید را مجدداً باز کنید.
سپس یک‌بار تیک Enable transparency را بردارید و مجدد تیک آن را بزنید و در نهایت بر روی دکمه Save changes کلیک کنید.
کار تمام است و اکنون حالت Aero Glass به تم Aero Lite اضافه شده است.

لازم به ذکر است این ترفند بر روی نسخه Release Preview ویندوز 8 تست شده است.



پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, :: 20:19 ::  نويسنده : مهدی روز       

 

ویندوز 8, ترفند کامپیوتری

 

در ویندوز 8 برخلاف ویندوزهای قبلی اثری از Windows Media Center به چشم نمی‌خورد. Windows Media Center نرم‌افزاری است که به طور پیش‌فرض در ویندوز 7، ویستا و XP نصب بوده و امکان ضبط تصاویر ویدئویی و همچنین سازماندهی و پخش موسیقی را به کاربر می‌دهد اما در ویندوز 8 به صورت پیش‌فرض فعال نیست. در این ترفند به نحوه نصب کردن Windows Media Center در ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

 

بدین منظور:

ابتدا در صفحه Start ویندوز 8، نشان‌گر ماوس را به بالای صفحه سمت راست یا چپ ببرید تا Charms Bar ویندوز نمایان شود.

اکنون بر روی گزینه Search کلیک کنید.

حال از قسمت سمت راست صفحه بر روی Settings کلیک کنید و در قسمت جستجو عبارت upgrade را وارد نمایید.

با نمایان شدن Get more features with a new edition of Windows بر روی آن کلیک کنید.

در پنجره باز شده بر روی I already have a product key کلیک کنید.

 

در قسمت Enter your key کد زیر را وارد نمایید:

MBFBV-W3DP2-2MVKN-PJCQD-KKTF7

سپس بر روی دکمه Next کلیک کنید.

 

در قسمت بعد تیک گزینه I accept the license terms را بزنید و بر روی دکمه Add features کلیک کنید.

اکنون چند لحظه صبر کنید تا برنامه نصب شود. جهت تکمیل نصب، ویندوز یک‌بار Restart می‌شود.

پس از راه‌اندازی مجدد ویندوز، در صورت مراجعه به صفحه Start، خواهید دید که Windows Media Center به صفحه Start سنجاق شده است و با کلیک بر روی آن این برنامه باز خواهد شد.



پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, :: 20:18 ::  نويسنده : مهدی روز       

شاید ویندوز ۸ قابلیت های بسیار زیادی را برای کاربران خود تدارک دیده باشد ، اما تنها چیزی که برای کاربران تازگی دارد ، صفحه شروع یا همان Start Screen ویندوز ۸ است . چیزی که تا به حال در هیچ یک از نسخه های ویندوز از آغاز تا ویندوز ۷ ندیده بودیم . یک صفحه با مربع های ساده اما خوش آب و رنگ که به کاشی های ویندوز معروف شده اند . کاشی هایی که به صورت پویا عمل می کنند و در لحظه اطلاعات مورد نظر شما را نمایش می هند . مثل نمایش آخرین اخبار ، وضعیت آب و هوا ، ایمیل ها ، چت ها و بسیار از موارد دیگر .

با نبود دکمه استارت در گوشه پایینی ویندوز شاید کاربران کمی شده باشند . شاید شما هم مثل من از همان دسته از افرادی باشید که برای باز کردن خیلی از برنامه ها به سراغ باکس جستجوی منوی استارت در ویندوز ۷ می رفتند و با تایپ Goog و زدن کلید اینتر ، گوگل کروم را باز می کردند .

اما همین حالا هم زیاد فرقی نکرده است . می توانید با زدن دکمه Start روی صفحه کلیدتان به سرعت وارد استارت اسکرین شده و با تایپ همان Goog دوباره به گوگل کروم برسید و با یک اینتر زدن آن را باز کنید . نظر شما را نمیدانم ؛ اما به نظر من کار کردن با استارت اسکرین ویندوز ۸ بسیار جذاب است . ضمن اینکه اطلاعات مورد نظرتان را به صورت لحظه ای مشاهده می کنید ، با تایپ ابتدای نام برنامه ها می توانید به آنها دسترسی حاصل کنید .

شاید کاربران ویندوز ۷ که هنوز تجربه استفاده از ویندوز ۸ را نداشته اند ، با این حرف های من مایل به استفاده از ویندوز ۸ شده باشند . اما حتی اگر نمی خواهید از ویندوز ۸ استفاده کنید و تنها قصد تجربه کردن استارت اسکرین با استایل مترو را دارید ، پس تا پایان این مطلب با گویا آی تی همراه باشید . چون می خواهیم استارت اسکرین را به ویندوز ۷ بیاوریم . اما قبل از شروع بهتر است که نکته را به شما گوشزد کنیم . این استارت اسکرین نمی تواند تمامی قابلیت های استارت اسکرین اصلی ویندوز ۸ را به شما ارائه دهد .


برای شروع باید برنامه ی WinMetro را از پایان همین مطلب دریافت کنید . پس از نصب این برنامه روی ویندوز ۷ می توانید آن را مشاهده کنید .

یکی دیگر از قابلیت های ویندوز ۸ که این برنامه ی WinMetro سعی در پیاده سازی آن داشته است ، Charms bar می باشد . در واقع Charms bar به پنلی گفته می شود که با بردن نشانگر موس به گوشه بالا و سمت چپ ظاهر می شود و دارای قسمت هایی نظیر Search ، Start ، Share ، Device و Settings است . البته در نسخه شبیه سازی شده توسط برنامه WinMetro شما تنها به سه گزینه Search ، Start و Settings دسترسی خواهید داشت .

البته همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید ، این Charms bar کل قسمت کناری سمت راست صفحه را پوشش نمی دهد که کمی نامرتب به نظر می رسد . البته با توجه به اینکه این برنامه به تازگی منتشر شده است ، امری طبیعی می باشد .

همانطور که در بالا هم گفتیم ، از قسمت Search می توانید به جستجوی برنامه ها و فایل های مورد نظرتان بپردازید .

در قسمت Settings نیز تنظیمات مورد نظرتان در اختیار شما قرار خواهد گرفت . تنظیماتی مثل کاهش یا افزایش صدای سیستم ، تنظیمات شبکه و خاموش کردن سیستم .

اگر به تصویر بالا دقت کنید ، زیر سه گزینه ی موجود ، عبارت WinMetro Settings نوشته شده است . با کلیک بر روی این عبارت به بخش تنظیمات برنامه WinMetro خواهید رفت . این بخش را در ادامه بررسی خواهیم کرد . اما در ویندوز ۸ به جای این گزینه ، گزینه ای با عنوان Change PC Settings قرار دارد که به شما این امکان را می دهد تا تنظیمات سیستم را به صورت کامل تغییر دهید .

اما بخش تنظیمات برنامه WinMetro نیز بسیار ساده طراحی شده است که به همین دلیل به شما امکان شخصی زیادی نخواهد داد . تنها سه گزینه در این بخش موجود است .

۱- Run automatically at windows startup : این گزینه باعث اجرا این برنامه در هنگام راه اندازی ویندوز ۷ خواهد شد .

۲- open Start desktop automatically : در صورتی که این گزینه فعال باشد ، با کلیک روی دکمه Start ویندوز ۷ ، با صفحه استارت اسکرین مواجه خواهید شد .



 
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اموزش ویندوز و کار در کامپیوتر و لب تاب و آدرس learningwin8.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 435
بازدید کل : 10807
تعداد مطالب : 74
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1